Privátní pilot – 12. část

počet přečtení :13755

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 votes, average: 4.67 out of 5)

Loading...
Létání ke konci výcviku je víceméně navigace a různé pilování postupů. Další navigační let jsem si vybral na Šumavu a to konkrétně nad město Sušice.

Startovali jsme opět z Letňanského letiště v Cessničce 152, OK-LEV. Po úspěšném natankování, kdy jsem si málem urazil nohu o větrem otevřené dvéře a nezbytném očištění much ze skla jsme se spolu s Erikem vydali na cestu. Po startu jsem musel projít standardní procedůrou MCTR (Military CTR) Kbelského letiště a přez výstupní bod Průhonice odfrčet na Příbram. To byl můj otočný bod. Protože mi Erik nemilosrdně otočil GPS (jak jinak také), tak mi zbyla jen mapa a první ponaučení. Na zemi si při předletové kontrole nastavím Gyrokompas, jinak poletím všude jinde, ale ne tam, kam chci letět. Takže po mírném odklonu jsem se našel kde jsem, srovnal si kompas a letěl. letani27 Přestože je Příbram letiště jako kráva, viděl jsem ho až u něj, ale to se stává hodně mladým pilotům, jak jsem byl poučen. Takže jsme se otočili nad letištěm, popovídali si s někým v prostoru a upravili kurz směrem na Šumavu. Letělo se krásně, žádné výrazné poryvy a sluníčko pomaličku olizovalo hory na obzoru. nakonec jsem se trefil o cca 7 Km vedle a to díky snosu větru – to ještě neumím odhadnout. Vykoukli jsme kousek za kopcem Svatobor a podle železnice se dala Sušice poměrně dobře najít. Protože tohle město poměrně dobře znám, létal jsem si nad ním a kochal se s Erikem okolím. No a po dalších 10-ti minutách jsme to otočili na sever, na Prahu. Slunce už bylo v nejhezčím západu slunce, když padla otázka, jestli jsem si napsal “Dawn time”, tedy čas západu na Letňanech. Měl jsem čas opsaný z tabulky, ale to byla chyba. Tabulka není to, co jsem si měl napsat a tak jsem si sice opsal čas západu, ale kompletního. letani07AIP, tedy schválená publikace pro LKLT (Letňany) udává čas soumraku, tedy ne západu slunce. A v tom byl problém – rozdíl dělal cca 25 minut. A na LKLT je zakázánu přistávat po soumraku. Chudák Cessna dostala naložíno co se dalo a úprkem jsme se hnali zpátky. Nedohnali. Na pomezí Jižního Města v Praze bylo jasno, že to nestihneme. Nakonec jsme divertovali na LKTC (Letiště Točná) u Prahy a tam už skoro za tmy přistáli. Domů nás dopravil můj hodný kolega Michal, protože mobil bylo to jediné, co jsem u sebe měl, ostatní bylo zamčeno bezpečně v autě na Letňanech.
Tak jsem dolétal další navigaci a těším se na nové zážitky, kterých nejspíše nebude málo.

4 thoughts on “Privátní pilot – 12. část”

  1. Ahoj,
    se zájmem sem si přečetl tvoje články, a jsou fakt supr. Pro zájemce o výcvik( mě 🙂 ) je tu spoustu rad do budoucna…
    měl bych na tebe dotaz. Ty ses rozhodl pro výcvik cessnu.Já uvažuju předběžně o zlínu,ale fakt nevím.Někteří říkají že zlín je ero které tě víc naučí,někteří že zlín je hroznej a že nejlepší je cessna. Zajímal by mě tvůj názor jestli zlín nebo cessna.
    A taky nestalo se ti třbea že ses při tom řízení v cessně při rovném letu prostě nudil? zní to šíleně ale já chodím do aeroklubu ,lítám plachtařsky a hodně lidí tam říká že se v cessně fakt nudí.
    Honza

  2. Jsem rad, ze se ti libi moje clanky 🙂 Dneska a vcera jsem mel take plno letani, takze jakmile bude cas, neco hned dopisi.
    Jinak ja letam na Cessne, protoze proste byla po ruce, ale vseobecne se Zlin vcelku doporucuje a je tezsi na pilotaz, co vim od vsech okolo me.
    Jinak ze bych se nekdy nudil? To ne, vzdycky je na co koukat a on takovy necekany nouzacek od instruktora se postara o to, ze se nudit nebudes 😉

  3. to věřím no, zatím mám výhodu že v tom větroni není moc co stáhnout-kromě brzd 😉
    ale ještě trošku k tomu minulému dotazu, doporučoval by jsi teda spíš udělat výcvik na cessně a pak až se přeškolit na zlínu,nebo začít už v těch začátcích na náročném letadle?-co je podle tebe lepší?
    A jinak co máš zatím v plánu po výcviku, uvažuješ o přeškolení na nějáký zlíny,pipery,moravy,boeingy?? 🙂

  4. Je uplne jedno na cem zacnes, k cemu se dostanes, na tom litej.
    Ja uz mam svoji karieru vcelku danou, ale to je na delsi povidani. Ne ze by me nelakala velka doprava, ale jsou i lepsi mistecka, ktera me lakaji 😉 Ale samozrejme pokracuji dale na profesionalni papiry.

Zanechte komentář