Trochu jiný pohled na piloty a piloty…

počet přečtení :147467
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (30 votes, average: 4.00 out of 5)
Loading...

Článek “Piloti strojníci”, který zde byl jsem převzal od Pavla Máchy v roce 2009, aniž jsem měl sebemenší tušení, kdo to vlastně je. Postupem času a také díky získávání opravdových pilotních zkušeností mi docházelo, že je to neuvěřitelná snůška slátaných blbostí dohromady, zabalená v líbivém kabátku. Ano, byla tam i některá fakta, ale ve velmi omezeném množství. Pavel Mácha je známá postava českého leteckého prostředí . On sám mi dokázal několikrát, že nezřízeně lže a klame veřejnost falšováním skutečností, proto jsem stáhl jeho článek. Nicméně kdo chce se tímto nesmyslem zabývat, Googlete “Piloti strojníci” a odkazů bude více než dost.

Nadpis zůstal, on se sem přecijen trochu hodí, protože v případě Pavla jde opravdu o zvláštního pilota. Takže ostatním se omlouvám, ale článek neměl žádnou přínosnou hodnotu, krom bulvárního vyznění a pošpinění práce pilotů linkových letadel.

 

Edit 2:

Detailně jsem si prohlédl logy komentářů a mnoho jich bylo zasláno z adresy místa, kde se skrývá Pavel Mácha, proto označuji následující jména komentátorů tím, že se shodují jejich IP adresy. Jména jsou samozřejmě smyšlená a všechna patří osobě výše zmíněné.

IP: 88.27.173.146

146.Red-88-27-173.staticIP.rima-tde.net – Santa Cruz De Tenerife

Jména s touto IP adresou: Tonda, Pavel, JJ, PMA, nofra, Pete

IP: 77.209.119.93

Madrid, Spain

Jména s touto IP adresou: ABC

Komentáře od těchto lidí patří Pavlu Máchovi.

EDIT 3:

27.11.2012 vyšel tento článek, věnující se PM

 

60 thoughts on “Trochu jiný pohled na piloty a piloty…”

  1. tím se narozdíl od ostatních nijak nepovyšuji nad aeroklubáky jak naopak ostatní tady se povyšují nad jiné… Většinou nejvíc mluví nesmysly ti co tomu nejmíň rozumí nebo mají čerstvě papíry a sou namachrovaný… Není to vůbec o tom odkud kdo přijde, ale je to o tom člověku a jeho přístupu k lítání… Já sem do aeroklubu dokonce několikrát chtěl ale nabídka kterou mi dokázaly dát byla prostě nesrovnatelně horší oproti komerční škole, tak jsem to pokaždé odpískal… Dražší výcvik, horší letadla (rozumněj hůř vybavená, na lítání pro radost krásná), pracovní povinnost, minimální svoboda, nemožnost si půjčit na dýl letadlo, politikaření v aeroklubech (vůbec nejtragičtější součást), členský příspěvky… to je například moje zkušenost a důvod proč sem šel cestou komerční školy… Kde jsou nové, dobře vybavená letadla, žádné povinnosti, kvalitní instruktoři a i lepší ceny, atd… Říkám, že tohle je moje zkušenost čistě a netřídím piloty podle toho na čem létaly nebo v jaké škole či klubu ale podle toho co umí…

  2. politikaření v aeroklubech (vůbec nejtragičtější součást),

    Tos přesně trefil a to je také často důvodem, proč mnoho lidí dá raději přednost komerční škole. Mám vlastní velmi nechutnou zkušenost. Tím však v žádném případě nepopírám, že umět klouzat je základní podmínkou v umění létat. Vždyť komerční plachtařský výcvik lze získat také snadno a poměrně rychle.

  3. Jako “bývalý” plachtař (stovky naplachtěných hodin…) jsem dnes absolvoval hodinu na
    http://www.737ng.cz/
    Domnívám se, že diskuse “strojník” “nestrojník” je nesmysl, protože “nahánění čtverečku do kříže” udělá postupně strojníka z každého, resp. aktivní znalost plachtění je určitě užitečná a v “těžké krizovce” pomůže…ale jak často se dopravní mašiny dostanou do takové “krizovky”, kde se toto umění uplatní ? Když si uvědomíme, že ČSA má (prý) 500 pilotů, tak si nemůžeme myslet, že to budou plachtaři a “bývalý” aeroklubáci…a možná “kacířská” myšlenka, nevyžaduje náhodou dnešní dopravní letectví právě strojníky ? …kteří budou jako stroje přesně vést dopravní letadlo kam mají ?
    Je my jasné, že zjednodušuji a mohli bychom o tom hovořit hodiny….
    ..spíše je mi divné, že zde k problému napsali i lidé z “velkého” letectví, ale podle mě k tomu hlavnímu a to je “fixlování” nalétaných hodin se nevyjádřili…..tak prosím do toho…dik

  4. Jsem sice letecké embryo a ucho (GLD,PPL a něco přes 20 let :-)) ale pocházím z pomezí obou rozhádaných skupin….Začínal sem v aeroklubu na GLD a v komerční škole dělám výcvik na “velký”. Přesto si myslím že celá tahle hádka je o ničem. Furt se tu řeší jen jedna jedinná situace která je krajně nepravděpodobná (vysazení všech motorů a následný dokluz z Boingem). Vždyt se na to podívejte jako piloti…v průběhu lítání využijete stovky hodin z Blaníka tak možná do CPL kde lítáte většinou s relativně malými letadly kde se dá doklouzání a rozpočet řešit pohledem z kabiny stroje, ale nemyslím si že borec co sedí ve velkým éru a “chcípne” mu to ve FL 330 bude hlídat horizont a rychloměr aby doklouzal jako za mlada!!! Taky nesouhlasím že Blaníkář(i když jsem taky stále jeden z nich.A jak rád!!) je automaticky lepší pilot než člověk co začal lítat PPL s cessnou. Ano byla to pro mě OBROVSKÁ výhoda když se začal lítat ale v průběhu výcviku už je potřeba být aspoň zčásti strojník. Prostě se nedá srovnávat AK s komerčním výcvikem. Obojí má něco do sebe a obou výcviků si pilot odnese cenné zkušenosti.Přestaňte se vytahovat kdo umí líp kniplovat a řeště ty údajné podvody s “napsanými” hodinami. To je ta tragedie!!!\

  5. Add M: Ne, to neni o zavisti. Nezavidim tem bohatym, kteri meli na cely vycvik vpohode, ale neuveritelne me stvou ti bohati, kteri to delaji jen proto, ze maji prymky a uniformu, spolu s luxusni praci, ale letadla jim vicemene nic nerikaji. A to je rozdil, takze prosim nemichat tyto dve skupiny dohromady.
    Jinak jsem napsal, ze si myslim, ze by bylo pro kazdeho mladeho pilota dobre, pokud by si prosel klasickym Aeroklubem. Tim sjem myslel, ze by si zazsil i prace okolo letadel a vse ostatni. Pokud prijdu k pripravenemu letadlu, vse nablyskano, tak to je supr, ale nadruhou stranu, pokud se o to letadelko budu starat treba rok, tak to pak k nemu budu mit i lepsi vztah co se letani tyce. Kdyz si na tu cessnu prijdu jednou za cas zaradit, tak me vcelku nezajima, ale pokud bude v moji peci, tak pak me bude vadit to hrozne triskani s ni o zem 🙂
    Je to muj nazor.

  6. Ahoj lidi,
    nejsem pilot,jsem jen modelář,ale moc se mi článek líbil a soouhlasím snim.Jezdím už několik let na letiště Rohozec,kde se při setkání větroňářů a ultraletců občas dostanu do kabiny letadla a do vzduchu a kluci instruktoři na naše přání nám předvedou i nějakou tu krizovku.Když vidím,že i po vypnutí motoru jde s érem vcelku bezpečně doklouzat a dosednout na plochu,tak si myslím že za většinou havárií je chyba pilota/strojníka.Co se týče těch rádoby bohatýchto je taky kapitola sama pro sebe.Přijdou,půjčí si letadlo,zalítaj a potom bouchnou dveřma a po mě potopa.Že by po svém letu alespoň očistili skla a nebo se zůčastnili akcí na letišti,to je pod jejich úroveň.Myslím si,že průkaz pilota mají jen z prestiže,že na to maj.Těch opravdových pilotů ubývá.Škoda.

  7. To MílaG: Mílo, tipoval bych tě na levicového voliče; tedy voliče, který se nemůže smířit s faktem, že prostě EXISTUJE vrstva lidí bohatších než je drtivá většina z nás (chudších). Tito lidé prostě NEMUSÍ dělat věci, které my ostatní dělat musíme a my NEMÁME PRÁVO si u nich vynucovat jakýkoliv druh solidarity!

    Tvé vyjádření: “Co se týče těch rádoby bohatýchto je taky kapitola sama pro sebe.Přijdou,půjčí si letadlo,zalítaj a potom bouchnou dveřma a po mě potopa.Že by po svém letu alespoň očistili skla a nebo se zůčastnili akcí na letišti,to je pod jejich úroveň.Myslím si,že průkaz pilota mají jen z prestiže,že na to maj.” mne doslova nadzvedlo ze židle. Čiší z něj typická česká závist, umocněná na druhou naprostým nedostatkem sebekritiky a pohledu očima těch druhých-bohatších, chceš-li rádobybohatých.

    Nemohou to být například lidé, kteří celý život sní o létání, a proto létají (ne z prestiže, jak to vidíš ty svým levým okem)? Zároveň jsou “postiženi bohatstvím” (pukni závistí) a proto si svůj sen o létání MOHOU splnit rychleji a častěji než ty a bez tun brigádnických hodin v aeroklubu. Tento fakt je ovšen vykoupen tím, že jejich zážitky z letu jsou mnohem dražší než tvé-závistivče.

    Takový “boháč” totiž zaplatí vše i s chlupama, proč by měl ještě navíc zametat každý víkend na letišti chodníčky (maká každý den od rána od šesti do večera do osmi, svátek nesvátek, sobota neděle), což ty asi neznáš, když máš čas se zúčastňovat akcí na letišti a nedokážeš pochopit, že někdo ten čas prostě nemá, protože kromě své rodiny se musí postarat i o 50 zaměstnanců ve firmě…(tvé vyjádření mi připomíná děti v mateřské školce: souško učitelkooo, já musím umýt traktůrek a on nééééé? bééé). Mytí skel je holt práce nás chudších-smiř se s tím nebo začni vydělávat taky… ale hlavně přestaň s těmi rovnostářskými bolševickými řečmi. Nebýt těch boháčů, neměl bys na čem lítat-letadla se pro chudé nevyrábí…

    BTW: samozřejmě nesouhlasím, aby někdo vracel éro jako od hnoje, ale není nic jednoduššího, než aby provozovatel (vlastník letadla) stanovil jasná pravidla, v jakém stavu má letadlo při navrácení. A pokud tato pravidla ten nechutný rádobyboháč nesplní, tak mu prostě letadlo příště nepůjčujte, hotovo dvacet. Můj názor je ale ten, že k tomu nikdy nedojde, protože peníze těchto strýčků skrblíků jsou pro mnohé aerokluby přinejmenším důležité. Takže umývej dál skla a třeba tě zahřeje alespoň dobrý pocit, že za to létáš levněji než ti druzí. Taková je totiž ruka trhu a závistivci ať si trhnou nohou.

    Omlouvám se za OT, ale jednoduše nemůžu vystát čecháčkovství a závist i když mám sám holý zadek.

    S úctou a pozdravem

    Lukáš Karman

  8. To MílaG: aha, ty nejsi pilot… To ovšem nic nemění na tom, co jsem napsal výše (jen asi nebudeš dál mýt okna od rozpáclých mušek, když jsi modelář)… Ledaže bys umýval miniokýnka na miniletadle od minimušek a sekal mini runway 🙂

    Nechtěl jsem být příliš ofenzivní, ale pokud se alespoň na chvilku nad mou reakcí zamyslíš, možná ti dojde, že jisté věci, jako je například právo na životní styl, se musí hájit převelice důrazně, jinak se může stát, že zde znovu přijdeme i o práva ostatní (jak tomu bylo po roce 1948). Pamětníci jistě potvrdí, že pro lidi s vlastním názorem a postojem to byla krutá doba doba temna. Proto jsem vyskočil jak čertík z krabičky

  9. Neznám nikoho, kdo by si to ZAPLATIL… Jak aeroklubáci tak komerčnáci dělají stejné zkoušky s examinátory, kterých není tolik ,aby snad někomu prošlo nějaké uplácení, takže musí splnit stejné požadavky… To kdo kde sebral na výcvik peníze pri examinaci snad nehraje roli. Nehledě na to že člověk ,co by takhle přistupoval k létání by asi tragicky brzo dolétal a na ten bojas by se asi ani nedostal..

Zanechte komentář